loading

قبل از ازدواج مجدد، فرزندتان را راضی کنید

post-cover
ازدواج مجدد پس از طلاق، حق طبیعی و شرعی هر زن و مردی است. ازدواج زن و مردی که به هر دلیلی از همسر خود جداشده‌اند و فرزندی هم ندارند، چندان مشکل‌ساز نیست اما اگر یکی از طرفین یا هر دو فرزند یا فرزندانی داشته باشند، ازدواج آنها با موانعی روبرو است که قبل از رفتن زیر یک سقف باید حل‌وفصل شود. در واقع یکی از معیارهای انتخاب همسر در چنین شرایطی سازگاری فرزند با اوست.

چگونه باید در مورد ازدواج مجدد با فرزند صحبت کرد؟

بچه‌ها در اکثر موارد دلایل طلاق والدینشان را نمی‌دانند یا هیچ‌وقت متوجه نمی‌شوند که چرا والدینشان تصمیم به ازدواج مجدد گرفته‌اند. این موارد ممکن است باعث ایجاد فکر و خیال‌های ترسناکی در کودک شود؛ بنابراین اولین قدم، صحبت کردن با فرزند در مورد ازدواج است. در ابتدا باید با کودکان صحبت کنید تا ببنید آیا آنها این مسئله را می‌پذیرند یا خیر؛ همچنین از مزایای این ازدواج برای کودک بگویید که باعث می‌شود تشکیل خانواده دهیم و ازنظر عاطفی، مالی، رفاهی و... تأمین شویم. بعد از طی کردن این مراحل و جویا شدن نظر فرزندتان، کودک باید چند جلسه فرد موردنظر را ملاقات کرده و باهم گفتگو کنند تا ببینید آیا کودک نامادری یا ناپدری‌اش را می‌پذیرد یا خیر و آیا ناپدری یا نامادری می‌تواند با کودک ارتباط برقرار کرده و در حق او پدری یا مادری کند؟



بهترین سن فرزند برای ازدواج مجدد پدر یا مادر چه سنی است؟

در هر سنی والدین باید کودکان را در جریان ازدواج مجدد قرار دهند و بعد از رضایت آنها اقدام به ازدواج کنند اما بهترین سن برای ازدواج مجدد والد، سنین کودکی تا قبل از 5 سال است چون کودک به‌سرعت خود را با شرایط جدید وفق می‌دهد. بحرانی‌ترین سن هم دوران نوجوانی است چون نوجوان در این سن درگیر یافتن هویت خود است و حالا دچار بحران ازدواج مجدد پدر یا مادرش می‌شود به همین دلیل حساسیت فرزند در این سن نسبت به این ماجرا بیشتر می‌شود.

اگر فرزند راضی به ازدواج پدر یا مادرش نشد چه؟

اگر باوجود آگاهی دادن و صحبت کردن، فرزند راضی نشد بهتر است از یک مشاور کمک گرفت تا بتواند این مشکل را حل کند. بنابراین در صورت مخالفت فرزند، او را نادیده نگیرید چراکه ممکن است از نظر روحی دچار افسردگی وپرخاشگری شود و در موارد حادتر موارد به فکر فرار از خانه و اختلاف‌افکنی بین زوج بیفتد.

پیش‌شرط ازدواج مجدد موفق چیست؟

اولین و مهم‌ترین اصل در ازدواج مجدد موفق باوجود داشتن فرزند، جلب رضایت فرزند است. در مراحل بعدی، لازم است تا زن و مرد در مورد همه انتظارات خود ازجمله امور روزمره، قوانین خانه و خط‌مشی‌های مربوط به نظم و انضباط، بررسی اختلافات و تعارضات فرزند پروری، امور مالی و... صحبت کنند.