سوالات متداول
همدم را میتوانید از کافه بازار و مایکت دانلود کنید. همچنین لینک دانلود و نصب آن در در صفحه اصلی همسانگزینی تبیان به نشانی hamsan.tebyan.net قرار داده شده است.
برای استفاده از همدم در سیستم عامل IOS میتوانید از نسخه PWA استفاده کنید.
پس از نصب همدم، وارد همدمیاب شوید؛ فرمهای مشخصات خودتان را تکمیل کنید، مدارکتان را بارگذاری نمایید و به سوالات دو آزمون روانشناختی پاسخ دهید. پس از آن منتظر تأیید پروفایلتان بمانید.
پس از تأیید شدن پروفایل تان، میتوانید از پیشنهادهای رایگان سیستم استفاده کنید یا با خرید بسته، شخصاً در بانک اطلاعاتی جستجو کنید. پس از جستجو و یافتن فرد مورد نظرتان، پیامی برای وی ارسال میشود و در صورت تأیید از طرف او، معرف با هر دوی شما برای معرفی تماس خواهد گرفت.
ساعت گوشی یا تبلت یا دستگاهی که با آن میخواهید وارد همدم شوید باید دقیقاً درست باشد؛ در غیر اینصورت برنامه آیدال(برنامه شناسایی یکپارچه) اجازه ورود به شما نمیدهد. میتوانید ساعت دستگاه خود را با سایت time.ir تطبیق دهید و تنظیم کنید.
به احتمال زیاد فیلترشکن روی گوشی شما باز است و مانع از ورود شما میشود. فیلترشکن خود را خاموش نمایید و مجدداً امتحان کنید.
پیشنهاد میکنیم مرورگر پیش فرض دستگاه خودتان را گوگل کروم تعریف کنید تا این مشکل برایتان پیش نیاید(برای ورود به «سیستم یکپارچه شناسایی آیدال» بهتر است از گوگل کروم استفاده کنید).
اگر در بارگذاری مدارک با مشکل مواجه شدید بهتر است از نسخه PWA برای بارگذاری مدارک استفاده کنید. لینک نسخه PWA در صفحه اصلی همسانگزینی به نشانی hamsan.tebyan.net وجود دارد.
همدم برای احراز هویت متقاضیان و تأیید برخی از موارد مهم، نیاز به رویت مدارک شما دارد. این مدارک عبارتند از: 1- تصویر صفحه اول شناسنامه، صفحه ازدواج و طلاق، صفحه مشخصات فرزندان (برای افرادی که سابقه ازدواج قبلی دارند)، 2- تصویر روی کارت ملی 3- تصویر آخرین مدرک تحصیلی 4- مدرک نظام وظیفه برای آقایان(چنانچه خدمت نرفته باشند الزامی نیست) 5- مدرک شغلی (اختیاری است) 6- عکس پرسنلی
مدرک شغلی میتواند یکی از مدارک زیر باشد: 1- کارت پرسنلی معتبر 2- فیش حقوقی 3- حکم کارگزینی 4- قرارداد کاری 5- معرفی نامه معتبر از محل کار 6 - صفحه اول دفترچه بیمه تامین اجتماعی 7- تصویر روزنامه رسمی شرکتها 8- جواز کسب
شروع کنشگری برای ازدواج در همدم، با فرآیند ثبت نام در پلتفرم آغاز میشود. با توجه به اینکه لازم است افرادی که بانیت واقعی ازدواج در همدم ثبت نام میکنند از افرادی که به قصد سرگرمی وارد همدم میشوند جدا شوند، صحتسنجی اطلاعات و راستیآزمایی کمک میکند تا فرآیند معرفی دختر و پسر به یکدیگر با دقت و اطمینان بیشتری انجام شود. از طرفی برای جلوگیری از ورود متأهلین و افرادی که با نیت سوء وارد همدم میشوند راستیآزمایی با استفاده از مدارک ارسالی الزامی است.
بلی. چون مدت زمان اعتبار آزمونهای روانشناختی محدود است، باید دوباره آزمون بدهید.
گاهی به علت آمار بالای ثبت نام و دقتی که لازم است کارشناسان برای بررسی پرونده متقاضیان به کار ببرند، فرآیند تأیید قدری طولانی میشود. چنانچه بیش از یک هفته منتظر شدید، به پشتیبانی همدم در اپلیکیشن قسمت پیگیری تایید پروفایل پیام دهید.
چنانچه طلاق شما در شناسنامهتان ثبت نشده باشد، از نظر قانون شما فردی متاهل محسوب میشوید. لذا پس از ثبت قانونی طلاق در شناسنامهتان و ارسال مدارک مرتبط، میتوانید از خدمات همدمیاب استفاده کنید
در همدم پرونده هر متقاضی جداگانه بررسی میشود؛ پس کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که لازم است برخی موضوعات قبل از اولین معرفی و ورود به فرآیند همسریابی کاملاً رسیدگی شود و پیشاپیش آموزش مناسب را دیده باشید.
این امکان در برنامه دیده شده، اما کلید آن در سامانه قرار داده نشده است. انشاءالله به زودی امکان حذف توسط خود کاربر به برنامه اضافه میشود. فعلا برای حذف اطلاعاتتان کافیست در پشتیبانی اپلیکیشن قسمت سایر موارد پیام دهید.
درصد قابل توجهی از کاربران مایل نیستند از طریق مشاهده عکسشان انتخاب شوند. عکس نمیتواند تصویر مناسبی از آنچه که هستید به فرد دیگر منتقل کند. عکس قابل دستکاری است و بسیار مشاهده شده که عکسها شبیه به صاحبانشان نیستند. ما در همسانگزینی بارها تجربه کرده ایم که عکس دلیل مناسبی برای رد یا قبول کسی نبوده است. آنچه که در ملاقات حضوری به دست میآید بسیار کاملتر از یک عکس بی روح است. در ملاقات حضوری شیوه بیان؛ میمیک چهره و زبان بدن به کمک فرد میآید تا شمای کاملتری از وی برای بیننده آشکار شود. لذا توصیه ما این است که هرگز دیدن عکس را به ملاقات حضوری ترجیح ندهید.
در بخش همدمیاب زمانی که متقاضی پیشنهادی دریافت میکند یا خودش جستجو میکند بخشی از اطلاعات فرد دیگر را میبیند. این بخش از اطلاعات، مشخصات کلی افراد شامل «سال تولد - تحصیلات - نوع پوشش - اعتقادات مذهبی - شهر محل سکونت - شاغل بودن و مسائلی شبیه اینست که به هیچ عنوان باعث افشای هویت افراد نمیشود.
دریافت اطلاعات کامل از شما، تنها برای شناخت بیشتر معرفان از شماست. اطلاعات شما به هیچ عنوان در اینترنت قابل جستجو برای دیگران نیست.
اطلاعاتی که موجب شناسایی شما میشود (شامل نام و نام خانوادگی، شماره همراه، شماره ثابت، نشانی محل سکونت، نام محل کار و مدارک ارسالی شما) به هیچ عنوان به کاربران دیگر نمایش داده نمیشود.
ما برای صحبت با خانوادهتان ابتدا با خود شما صحبت میکنیم و بدون رضایت شما این امر انجام نمیشود. اما اطلاع خانواده، به شما کمک میکند مسیر معرفی را با اطمینان بیشتری طی کنید. نقش خانواده همیشه نقش حمایتی است و حضور خانواده در کنارتان مانع از بروز هر مشکل یا آسیبی است. میتوانید حداقل با مادرتان در این زمینه صحبت کنید. شماره تلفن ثابت برای ما راه دومی برای پیداکردن شماست(گاهی در فرآیند معرفی، کاربر پاسخ تماسهای معرف را نمیدهد). مطمئن باشید معرفان ما بدون رضایت شما با منزل تماس نمیگیرند و اگر هم تماس بگیرند به گونهای صحبت خواهند کرد که برای شما مشکلی ایجاد نشود.
پس از آنکه هر دو طرف معرفی را تأیید کردند معرف حداکثر ظرف مدت سه روز کاری با دو طرف تماس میگیرد. لطفاً صبور باشید و معرفی را کنسل نکنید. اگر بیش از سه روز در صف معرفی( و در انتظار تماس معرف) بودید حتماً با پشتیبانی(بخش ارتباط با معرف) تماس بگیرید.
وقتی درخواستی از سوی هر دو نفر تأیید میشود این درخواست به صف معرفی منتقل میشود و به یک معرف جهت معرفی سپرده میشود. میتوانید هنگامیکه معرفتان با شما تماس گرفت موضوع را با وی مطرح کنید تا وی معرفی را کنسل کند.
درخواست آشنایی شما از طریق پیامک و نوتیفیکیشن به طرف مقابل اطلاع داده میشود، اگر درخواست شما را تأیید کنند معرف ظرف سه روز کاری با شما تماس میگیرد. در صورتی که تا 24ساعت پس از درخواست، پاسخ ندادند این مورد را رد کنید تا نفر جایگزین به بسته شما اضافه شود.
ابتدا دکمهی خرید بسته را بزنید و سپس بسته ی مورد نظر را انتخاب کنید و وارد درگاه بانکی شوید و پرداخت را انجام دهید. سپس بسته برای شما فعال میشود و امکان جستجو برایتان فراهم میشود. اگر بسته شما فعال نشده است مجددا روی کلید "خرید بسته " کلیک کنید فعال خواهد شد.
مجدداً مراحل خرید بسته را طی کنید .محور را به سمت جستجوی دستی حرکت دهید؛ وارد درگاه بانکی شوید ولی مبلغی واریز نکنید و برگشت را بزنید(توجه کنید محور به سمت جستجوی دستی باشد). بسته شما فعال میشود و در قسمت شخصی سازی میتوانید خواستههای خود را فیلتر نمایید
هنگامیکه فردی به شما پیشنهاد میشود یا در نتایج جستجوی شما نمایش داده میشود، شما کارت مشخصات وی را میبینید که شامل سال تولد، قد، وزن و تحصیلات وی و محل سکونت و سایر اطلاعات مورد نیاز شماست و دو رو دارد که حتما دو روی کارت را ببینید. در بالای کارت سمت چپ علامت کوچکی شبیه به یک پرچم میبینید که اگر آن را لمس کنید مشکی میشود و به معنای آن است که نشان دار (بوک مارک) شده است. از این طریق مشخصات این فرد نشاندار میشود تا بعدا بتوانید بررسی بیشتری انجام بدهید. ظرفیت نشاندار کردن حداکثر پنج مورد است.
در قسمت «شخصی سازی انتخابها» میتوانید مشخص کنید از بسته خریداری شده چند مورد «پیشنهاد هوشمند سیستم» باشد و چند مورد را خودتان با تعیین فیلترها به شکل «دستی» جستجو کنید.
در قسمت «شخصیسازی انتخاب»، دایره کوچکی بالای صفحه نمایش داده میشود که هر فیلتری را انتخاب کنید به شما نشان میدهد چند مورد با این فیلتر وجود دارد. هر چه فیلترهای بیشتری اعمال کنید عدد داخل دایره کمتر میشود. چنانچه عدد به صفر برسد، یعنی با فیلترهایی که شما انجام دادید فردی وجود ندارد. لذا اگر عدد صفر شد دکمه جستجو را نزنید تا بسته تان از بین نرود. با تغییر در فیلترهایتان میتوانید موارد مطلوب خود را بیابید.
در این سیستم جستجو با خودتان است. هنگام خرید بسته، محور را به سمت جستجوی دستی حرکت دهید(بسته ای بخرید که امکان جستجوی دستی به شما بدهد). هنگام جستجو روی کلید مربع، جستجوی دستی شهر و خواستههای مورد نظر خود را فیلتر نمایید و جستجو کنید. پس از یافتن فرد مورد نظر، درخواست آشنایی با وی را ثبت نمایید.
اگر پروفایل شما تأیید شده باشد در قسمت همدمیاب پنج پیشنهاد رایگان از طرف سیستم مشاهده میکنید. با کلیک روی هر کارت، مشخصات بیشتری از آن فرد میبینید و میتوانید کلید «رد کردن» یا «تأیید درخواست» را بزنید.
اگر مایلید بیشتر جستجو کنید لازم است بسته تهیه کنید. مثلا بسته ده تایی بعد از خرید به شما این امکان را میدهد که در قسمت شخصی سازی انتخابها، تعداد مواردی که خودتان میخواهید فیلتر کنید و تعداد موارد پیشنهادی سیستم را مشخص کنید. با تعیین فیلترهای جستجو، چنانچه در بانک همدم فردی با مشخصات مد نظرشما وجود داشته باشد، به تعداد افراد بستهتان یا کمتر نشان میدهد. که باز هم میتوانید رد کنید یا درخواست آشنایی بدهید.
همچنین در قسمت «درخواست ورودی» میتوانید پیشنهاداتی که برای شما ارسال شده است را ببینید.
گوشه پایین صفحه همدم شما سه نقطه وجود دارد. روی آن ضربه بزنید و درخواست های ورودی خود را بررسی کنید. در صورتی که فرد پیشنهاد شده مد نظر شما هست تأیید کنید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند ؛ و اگر مورد قبولتان نیست رد کنید.
در صورتی که خودتان درخواست آشنایی ثبت کرده باشید یا در حال آشنایی باشید، درخواست ورودی برای شما نمایش داده نمی شود. اگر 24 ساعت از ثبت درخواست اشنایی شما گذشته و طرف مقابل شما پاسخ نداده، رد یا جایگزین کنید تا بتوانید درخواستهای آشنایی را ببنید.
در صورتی که خودتان در حال آشنایی نباشید یا درخواست نداده باشید میتوانید درخواست های ورودی راببینید. گاه کاربران بعد از ثبت درخواست، خودشان درخواست را لغو میکنند و دیگر شما نمی توانید درخواست را مشاهده کنید.
خیر امکان مشاهده همزمان وجود ندارد و هر مورد را باید به تنهایی تعیین وضعیت کنید و تا زمانی که وضعیت یک مورد را مشخص نکرده اید نمیتوانید سراغ مورد بعدی بروید.
هر گاه در لیست پیشنهادات شما فردی بود که کلید جایگزین کردن داشت بدان معنی است که فرد بنا به دلایلی امکان ردوبدل کردن درخواست را با شما ندارد و میتوانید ایشان را با یک فرد دیگر جایگزین کنید تا بستهی شما از بین نرود.
معرفان همدم به هیچ عنوان درخواست واریز وجه ندارند. معرفی آنها کاملا به شکل رایگان است و پولی از شما درخواست نخواهند کرد. لذا اگر با چنین اشخاصی مواجه شدید حتم بدانید که از طرف همدم نیستند و ممکن است کلاهبردار باشند. معرفان همدم همگی با شماره 91002219 با شما تماس میگیرند. شما میتوانید نام معرف را بپرسید و در قسمت پشتیبان همدم حتما با پشتیبان چک کنید تا خیالتان از این بابت راحت باشد.
پس از اینکه دو نفر درخواست آشنایی را تأیید کردند معرف نخست با آقا پسر تماس میگیرد و معرفی دخترخانم راانجام میدهد. پس از تأیید آقا پسر، معرف با دخترخانم تماس میگیرد و معرفی آقا پسر را انجام میدهد. در صورت تأیید دخترخانم؛ مطابق با شأن خانوادگی دخترخانم، اطلاعات تماس ایشان به آقا پسر و خانواده شان اعلام میشود.
معرف مانند یک پشتیبان در تمام مراحل آشنایی همراه شماست و شما را راهنمایی میکند. ارائه گزارش از طرف شما به معرف، باعث میشود مراحل معرفی دقیق و بدون آسیب پیش برود.
در صورتی که به هر دلیل معرفی کنسل شود تنها معرف میتواند لغو معرفی را در سامانه ثبت کند و پرونده دخترخانم و آقاپسر را برای انتخابهای بعدی آزاد کند. لذا همکاری با معرف در تما میمراحل، اساساً به نفع طرفین است.
درخواست آشنایی توسط کاربران ثبت میشود. همدم به طور منظم پروفایل شما را برای افرادی که با شما تناسب دارند نمایش میدهد؛ اگر بپذیرند درخواست آشنایی ثبت میکنند.
همچنین در بعضی از بازههای سنی، حتی در جامعه واقعی، گروه مخاطب اندکی وجود دارد و همین جمعیت در سامانههای ازدواج حضور دارند. به همین دلیل برای متولدین دهه 50 و نیمه اول 60، در جامعه واقعی و در سامانه های ازدواج، پیشنهادات کمی میرسد.
پیامکی که دریافت کردهاید شامل دو کد است: یک کد متعلق به خودتان و کد دیگر متعلق به طرف مقابل است .
دلایل شخصی به طور محرمانه نزد همدم باقی میماند و در صورتیکه دانستن دلیل کنسلی بتواند برای شما در معرفی های آینده مفید باشد، کارشناس مربوطه به شما اطلاع خواهد داد.
در صورتی که نیاز دارید با کارشناس صحبت کنید در روزهای غیر تعطیل شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 16:30 با شماره تماس 02191002219 تماس بگیرید.
همدم را در گوشیتان باز کنید. در گوشه پایین صفحه روی سه نقطه بزنید تا وارد پشتیبانی شوید.
حالا در وسط صفحه، علامت + مشاهده می شود. روی علامت + بزنید تا بخشهای مختلف پشتیبانی برایتان باز شود. وارد بخش موردنظر شوید و سوالتان را بپرسید.
برای تماس با پشتیبانی تلفنی روزهای اداری و غیرتعطیل از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 با شماره 02191002219 تماس بگیرید.
می توانید از طریق ای میلهای Hamdam@tebyan.net و یا hamsangozini@tebyan.com با ما مکاتبه کنید.
در اپلیکیشن همدم در قسمت پشتیبانی نیز می توانید سوالات خود را در بخشهای مرتبط بنویسید.
همدم را در اینستاگرام، تلگرام، بله، ایتا و روبیکا با نشانی Tebyan.Hamdam دنبال کنید.
همچنین میتوانید نحوه کار با بخشهای مختلف همدم را به صورت ویدیویی از طریق لینک زیر دنبال کنید:
Yek.link/hamdam