loading

راهنمای استفاده از «اتاق دیدار همدم»

post-cover
«اتاق دیدار» همدم فضای امن و مناسبی جهت اولین دیدار آقا و خانمی است که یکدیگر را برای آشنایی انتخاب کرده‌اند. برای استفاده از این سرویس لازم است هر دو متقاضی همدیگر را تایید کرده باشند و معرفی آنها به معرف همدم اختصاص یافته باشد.

در  این راهنما فردی که درخواست دهنده است مهدی نام دارد و فردی که درخواست را می پذیرد؛ نرگس است.


1 – ابتدا برای شروع  مهدی  در صفحه آخر پروفایل نرگس کلید «اتاق دیدار»  را انتخاب می‌کند.




 

2 –  صفحه تاریخچه صفحه‌ای است که مهدی و نرگس هر زمان که مایل باشند می‌توانند درخواست جاری خود را که فعال است و  تاریخچه سایر جلسات قبلی خود را در آن  مشاهده نمایند.




 

3 – زمانی که مهدی درخواست «اتاق دیدار» خود را ثبت می‌کند، شرایط استفاده از این سرویس را مشاهده خواهد کرد که لازم است با دقت تمام بندهای آن را مطالعه کرده و با زدن کلید می‌پذیرم وارد مرحله بعد شود.



4 – سپس در صفحه بعد مهدی تاریخ و ساعت دیدار پیشنهادی خود را تعیین می‌کند و برای نرگس می‌فرستد.



5 – مهدی در صفحه تاریخچه می‌تواند وضعیت درخواست جاری خود را که برای نرگس فرستاده است؛ ببیند و منتظر تایید نرگس باشد.


 



 

6 – بعد از تایید نرگس کلید پرداخت برای مهدی فعال می‌شود و مهدی هزینه استفاده از این سرویس را پرداخت می‌کند. لازم است بدانید که هزینه استفاده از این سرویس به عهده فردی است که درخواست استفاده از«اتاق دیدار» را دارد.




 

7 – وقتی مهدی هزینه استفاده از سرویس را پرداخت کرد، تایمر «اتاق دیدار»  شروع به کار می‌کند و مهدی و نرگس در صفحه تاریخچه می‌توانند مدت زمان باقیمانده تا شروع اتاق دیدار را ببینند.



8 – با  فرارسیدن زمان «اتاق دیدار»  لینک ورود به اتاق برای مهدی و نرگس فعال می‌شود. مهدی می‌تواند از 2 دقیقه قبل از شروع زمان وارد اتاق دیدار شود. همدم به طور پیش فرض برای مهدی و نرگس 15 دقیقه بیشتر از زمان تعیین شده در نظر می‌گیرد تا چنانچه به علت سرعت ضعیف اینترنت و یا تاخیر یکی از طرفین، ملاقات با تاخیر شروع شد؛ همچنان مدت زمان مورد نظرشان را برای دیدار و گفتگو داشته باشند.




 

9 – مهدی و نرگس به محض ورود به اتاق دیدار باید تنظیمات لازم را  انجام دهند. ابتدا با زدن کلید میکروفون، میکروفون خود را برای صحبت فعال می‌کنند.



10 - کیفیت صدای خود را امتحان می‌کنند.


 


11 - امکان چت متنی وجود دارد اما توصیه می‌شود که به جای هدر رفت زمان برای چت متنی حتما از امکان دیدار و گفتگوی چهره به چهره استفاده کنند.




 

12 - سپس تنظیمات دوربین خود را تعیین می‌کنند




 

13 – از این پس مهدی و نرگس می‌توانند با یکدیگر ملاقات کرده و گفتگو نمایند. کلیه اتفاقات «اتاق دیدار»  همراه با چت متنی ذخیره شده و پس از مدتی به شکل خودکار حذف می‌شود.


 


14 – مهدی و نرگس پس از پایان زمان «اتاق دیدار»  با زدن کلید تایید به صفحه اصلی برمی‌گردند.



15 – و در این صفحه  با انتخاب کلید مرتبط به صفحه اپلیکیشن همدم یا سایت همدم برگردند.




 

16 – پس از پایان جلسه دیدار، مهدی و نرگس می‌توانند در صفحه تاریخچه، سوابق اتاق مذکور را ببینند. در همین صفحه امکان ثبت گزارش برای هر دو نفر فراهم است.



17 – هر دو نفر می‌توانند نظر خود را در مورد جلسه دیدار بنویسند.




 

18 – و با ثبت و ارسال گزارش به همدم در مدیریت بهتر جلسات کمک کنند.




 

19- نکته آخر اینکه اگر نرگس با تاریخ یا ساعت پیشنهاد شده از طرف مهدی موافق نبود می‌تواند پیشنهاد تغییر تاریخ یا ساعت را بدهد.



20 – که در این صورت مهدی می‌تواند از درخواست خود منصرف شود یا اینکه تاریخ و ساعت دیگری را که نرگس پیشنهاد می‌کند بپذیرد. (این مرحله تا 5 بار می تواند تکرار شود و اگر طی 5 نوبت طرفین نتوانند در مورد تاریخ و ساعت دیدار به توافق برسند این امکان برایشان غیرفعال خواهد شد.)



در این مرحله فرآیند اتاق دیدار را از دید نرگس مرور می‌کنیم:


 

1 – زمانی که مهدی برای نرگس درخواست «اتاق دیدار» می‌فرستد نرگس می‌تواند درخواست را رد کند یا بپذیرد یا تاریخ و ساعت پیشنهادی  خودش را اعلام کند.


 



 

2 – اگر درخواست مهدی را بپذیرد؛ باید مانند مهدی شرایط استفاده از سرویس «اتاق دیدار» را بخواند و با زدن کلید «می‌پذیرم» موافقت خود را اعلام کند.




 

3 – سپس منتظر پرداخت هزینه استفاده از سرویس توسط مهدی باشد.



4- پس از پرداخت هزینه توسط مهدی، تایمر "اتاق دیدار" شروع به فعالیت می‌کند و مدت زمان باقیمانده را نشان می‌دهد.



5 – با فرارسیدن زمان دیدار لینک «اتاق دیدار» فعال می‌شود و هر دو نفر می توانند وارد اتاق دیدار شوند.


 



 

6 و 7 و 8 و 9 و 10 – بقیه مراحل نیز مانند مراحلی است که مهدی طی کرده است؛ یعنی وارد اتاق دیدار می‌شوند؛ تنظیم میکروفون و دوربین را انجام می‌دهند و پس از دیدار و گفتگو به صفحه اصلی سایت یا اپلیکیشن همدم برمی‌گردند و با مراجعه به صفحه تاریخچه می‌توانند گزارش دیدار خود را ثبت کنند.


 

 

11 – نکته آخر در مورد توافق بر سر تاریخ و ساعت اتاق دیدار است.


هنگامی که بار اول درخواست مهدی برای نرگس ارسال می‌شود؛ نرگس می‌تواند درخواست مهدی را بپذیرد یا رد کند یا درخواست تغییر در تاریخ و ساعت «اتاق دیدار» بدهد.



12 – اگر نرگس کلید "تغییر" را بزند وارد صفحه‌ای می‌شود که در آن می تواند تاریخ و ساعت پیشنهادی خود را ثبت کند و برای مهدی بفرستد.



13 – در این مرحله نرگس می‌تواند از طریق صفحه تاریخچه وضعیت پیشنهاد خود مبنی بر تغییر تاریخ و ساعت «اتاق دیدار» برای مهدی را بررسی کند.


نکته آخر اینکه در همدم درخواست استفاده از سرویس «اتاق دیدار» می‌تواند هم از سمت آقا و هم از سمت خانم ثبت شود.