loading

بازگویی مسائل زندگی مشترک به والدین

post-cover
🔸🔸🔸

ارتباط درست و بجا با خانواده‌ها در طول زندگی مشترک، باعث موفقیت زندگی زناشویی می‌شود. در واقع افرادی که برای حفظ و تحکیم زندگی و همچنین احترام و ارزشمندی همسرشان، در برابر تاثیرات بیرونی و دخالت‌های دیگران مقاومت می‌کنند، سلامت زندگی متاهلی را تضمین می‌کنند.

 

🔸🔸🔸

گاهی زوجین در شرایط پراضطراب، به صورت طبیعی به اولین کسانی که پناه می‌برند، پدر یا مادر است و این رفتار کاملاً ناهوشیارانه، حساب نشده و غریزی‌ست که می‌تواند بسیاری اوقات برای آنها دردسر ایجاد کند.

برای مثال وقتی زوجین اختلافات و عیوب همسر را برای والدین بازگو می‌کنند، در واقع آنها را هم آشفته می‌کنند و گاهی رفتارهای والدین باعث می‌شود همسر هم متوجه موضوع شده و نسبت به طرف مقابل خود در زندگی مشترک بی‌اعتماد شود.

 

🔸🔸🔸

در چنین شرایطی وقتی همسر بی‌اعتماد شود، از صحبت و گفتگو در خانه اجتناب کرده و گاهی ممکن است مسائلی را نیز پنهان ‌کند و در نتیجه چرخه بی‌اعتمادی بین آنها رواج پیدا می‌کند.

باید توجه کرد که اعتماد و احترام بین زوجین به آسانی تخریب می‌شود، اما به سختی و به شکل بلندمدت ترمیم می‌شود!

 

🔸🔸🔸

همیشه یکی از دغدغه‌های افراد در مورد ازدواج، دخالت والدین و اطرافیان در زندگی مشترک آنهاست و یکی از علل ایجاد اختلاف هم، مداخله نابجای خانواده‌ها‌ست که ممکن است به دلیل سوءمدیریت خود دو طرف باشد!

 

🔸🔸🔸

یکی از مواردی که در مشاوره پیش از ازدواج مشخص می‌شود، بررسی رابطه افراد با خانواده و نزدیکان، مخصوصا پدر و مادر است. در واقع بررسی و شناخت میزان وابستگی سالم و یا ناسالم افراد در حال حاضر، می‌تواند در کیفیت و یا عدم کیفیت زندگی آنان در آینده تاثیرگذار باشد.

 

🔸🔸🔸

منطقی و عاقلانه آن است که خانواده‌ها در جریان تمام مسائل و بحران‌های زندگی فرزندان قرار نگیرند؛ در چنین شرایطی گفتگو با شخص بی‌طرفی چون مشاور کمک بسیار بزرگی‌ست؛ زیرا او همدلانه و کاملا تخصصی راهنمایی میکند و با ارائه راهکارهای درست، زندگی زوجین را با بحران تازه‌ای مواجه نمی‌کند.