loading

باید و نبایدهای تحقیقات در ازدواج

post-cover
 

سه راه برای شناخت طرف مقابل وجود دارد که عبارتند از :

  • تحقیقات 50 %

  • گفتگوها 20 %

  • مشورت و استفاده از آزمون های روان شناختی 30 %


 

*****

سهم تحقیقات در شناخت و انتخاب همسر، بسیار بیشتر از گفتگوست.

تحقیقات شامل  اطلاعات در بـــاره  خود  فرد  و خانواده  او  ( پدر، مادر، خواهران و برادران ) می باشد.

در این زمینه نباید به یک گفتگوی ساده با آشنایان و اطرافیان بسنده کرد، چون در بسیاری موارد افراد بــــه صورت کلیشه ای، گفته هایی را در این رابطه اظهار می کنند.

محتوای تحقیق، مواردی از ملاک هاست که صرفا از طریق تحقیق قابل بررسی است و یا آنکه در گفتگوها دچار تردید شده اند.

 

*****

در ازدواج دو نوع تحقيق وجود دارد:

 

  • تحقیق اولیه

  • تحقیق اصلی


 

*****

 ـ تحقيق اوّليه:   

 

در بخش اول تحقیق، خود دختر و پسر با درجه یک های طرف مقابل، بدون حضور او جلسه خصوصی داشته باشند؛ که مهمترین این افراد پدر و مادر هستند.

و در مرحله بعدی با خواهر و برادرها و یا عروس و دامادها (در واقع هر کدام با هم جنس خود)

 

*****

ـ تحقیق اصلی :  

 

از ۵ گروه تحقیق می کنیم که مهمترین شان، گروه دوستان صمیمی و

فامیل هستند و بعد همکار و همکلاسی و همسایه ...

 

*****

تو اول بگو با کیان زیستی ...

بهترین منبع تحقیق، گروه دوستان است؛ زیرا همگن بودن و سلامت دوستان و یکدست بودنشان بسیار مهم است.

به عبارت ساده تر گروه دوستان طرف مقابل، شبیه او (همسر آینده من) خواهند بود.

آیا من حاضر هستم با فردی چون دوستان او ازدواج کنم؟

تیپ و افکار و شخصیت رفتاری او را می پسندم ؟

 

*****

ذکر این نکته ضروری ست که ما در تحقیقات بیش از اینکه به دنبال عیب یابی باشیم، به دنبال شناسایی سبک زندگی طرف مقابل هستیم و این موضوع برایمان حائز اهمیت است، تا بتوانیم به میزان تناسب بین خودمان و طرف مقابل پی ببریم.

 

*****

تحقیقات باید با هماهنگی خود فرد انجام شود و افراد مورد تحقیق، توسط او معرفی شده باشند.

امر تحقیق نباید تلفنی باشد و حتما باید حضوری اتفاق بیفتد؛ چون تنها ۷% درصد پیام، با کلام منتقل می شود.

 

*****

و اما محقق کیست؟


 

بهتر است محقق دارای شرایط زیر باشد:

  • هم جنس با طرف مقابل باشد.

  • متأهل، که ضمن بالنده بودن در زندگی خود، بیش از ده سال از زندگی زناشویی او گذشته باشد.

  • دارای قدرت تحلیل باشد و نقش ضبط صوت را برای شما بازی نکند.

  • شما را به خوبی بشناسد.