loading

چطور یک نامزدی نافرجام را تمام کنید؟ 

post-cover
بعضی وقت‌ها چاره‌ای جز تمام کردن نامزدی ندارید. وقتی خانواده هم با شما هم عقیده‌اند و وقتی مشاور تشخیص می‌دهد مشکلات شما حل شدنی نیستند و بعد از ازدواج رابطه‌تان خراب‌تر خواهد شد، چاره‌ای جز تمام کردن رابطه ندارید. آماده تمام کردن آن رابطه هستید، این مراحل را دنبال کنید تا به درست‌ترین روش به این نامزدی پایان دهید.



قبل از بر هم زدن رابطه از طرفتان دوری نکنید: بیشتر زوج‌هایی که می‌خواهند ارتباطشان را تمام کنند، سعی می‌کنند خودشان را از هم دور کرده و با بهانه‌های مختلف از دیدن هم سر باز بزنند. باید درک کنید که طرف شما حق دارد بداند در ذهن شما چه می‌گذرد.
دلایل جدا شدنتان را همواره به خاطر داشته باشید: همه ما دوست داریم که همیشه جنبه‌های خوب و مثبت رابطه را ببینیم، اما اینجا ماجرا فرق می‌کند. از تغییر نترسید و نگذارید احساسات بر شما غلبه کنند. لیستی از همه دلایلی که می‌خواهید رابطه‌تان را تمام کنید تهیه کنید. این کار دلایل لازم برای اینکه سر تصمیمتان بمانید را به شما می‌دهد.

طرف مقابل را بی خبر نگذارید: به او زنگ بزنید و بگویید که لازم است درمورد موضوعی مهم با او حرف بزنید. توضیحی درمورد موضوع صحبتتان ندهید اما برای او روشن کنید که لازم است درمورد رابطه‌تان با هم حرف بزنید. ادامه گفتگو حتماً باید حضوری انجام گیرد.

همدیگر را متهم نکنید: تمام شدن یک رابطه می‌تواند یک‌جانبه یا دوطرفه باشد اما هیچ دلیلی ندارد که یکی از شما بخواهد آن یکی را به چیزی متهم کند. اینکه مستقیم سر اصل مطلب بروید خیلی راحت‌تر است و مشاجراتتان را هم شدیدتر نخواهد کرد. طبیعی است که هر کدام از شما نظرات خودتان را داشته باشید، اما هیچ دلیلی ندارد در این نقطه از رابطه بخواهید دعوا راه بیندازید.می‌توانید بگویید« معذرت می‌خوام اما واقعاً فکر می‌کنم امیدی به خوشبختی ما نیست. من از ادامه نامزدی و ازدواج با تو می‌ترسم. چند هفته اخیر من خیلی به این موضوع فکر کردم، درمورد اختلافاتمان هم حرف زدیم، اما هیچ چیز بهتر نشده است. این دعواهای همیشگی زندگی هر دو ما را خراب کرده است. شاید باید قبول کنیم که من و تو به درد هم نمی‌خوریم. با خانواده و مشاور هم صحبت کرده‌ام و آنها هم موافق این موضوع هستند.»

دلایلتان را توضیح دهید: وارد جزییات شوید اما سعی نکنید تایید او را درباره تک تک این جزئیات بگیرید. ممکن است او متفاوت از شما فکر کند. بدون هیچ رفتار نادرست و ناراحت‌کننده‌ای نامزدی را تمام کنید. از برخوردهای جسمی قبل از جدایی خودداری کنید. این کار واقعاً بی‌معنی است و باعث سردرگم‌شدنتان می‌شود. وقتی نامزدیتان را تمام کردید، با لبخندی از هم جدا شوید. شاید شما دو نفر زوج‌های مناسبی کنار هم نبودید اما هر دو شما آدم‌هایی فوق‌العاده هستید.

تلفن نزنید: وقتی دلتان برای او تنگ شد، از اینکه به او زنگ بزنید یا پیام بدهید اجتناب کنید. این کار به هیچ عنوان کمکتان نخواهد کرد.