loading

6 چراغ قرمز عاشقی

post-cover
اگر با یک نگاه عاشق شده‌اید یا تحت فشار تصمیم به ازدواج گرفته‌اید یا به هر شکل غیر منطقی دیگر دارید سرنوشت آینده‌تان را رقم می‌زنید، چند لحظه صبر کنید. برای عاشق شدن چراغ قرمزهایی هست که خیلی‌ها آن را نمی‌بینند. بهتر است کمی جلوی این چراغ‌های قرمز بایستید و در رابطه‌تان بازنگری کنید.



اگر مودب نیست

رعایت ادب كلامی و رفتاری از نشانه‌های مهم یك شریك زندگی سالم و عاشق است.  فرد مقابل شما نباید هیچ پیشینه خاكستری از بی‌حرمتی به خانواده و اطرافیان تا داشتن انحرافات اخلاقی در پرونده زندگی قبل از شما داشته باشد. با جلسات كوتاه مشاوره می‌توانید به ابعاد شخصیتی و حتی عقده‌های دوران كودكی و نوجوانی او پی ببرید.

اگر با خانواده شما همخوانی ندارد

ملاك‌هایی كه خانواده‌ها با توجه به فرهنگ خود برای ازدواج در نظر می‌گیرند، باید برای شما و فرد مورد انتخابتان اهمیت داشته باشد. تحت تأثیر هیجانات زودگذر سراغ گزینه‌هایی كه زمین تا آسمان با فرهنگ، طبقه و طرز فكر شما و خانواده‌تان تفاوت دارد، نروید. فردی را انتخاب كنید كه در برابر بررسی و احتمالاً مخالفت خانواده شما قابلیت دفاع عقلانی داشته باشد.

اگر تعادل رفتاری ندارد
فرد موردنظر شما باید ازنظر روانی و شخصیتی سالم باشد. کسانی می‌توانند به همسر خود عشق بورزند كه خودشان را دوست داشته و به خود احترام بگذارند. اگر طرف مقابلتان از خودش رضایت ندارد و یا رفتارهای غیرمنطقی نشان می‌دهد برای ادامه رابطه دست نگه دارید.

اگر وضع مالی مناسبی ندارد

مراقب وعده وعیدهایی که از جانب طرف مقابل در ابتدای رابطه احساسی داده می‌شود باشید. سطح توقع خود را با دارایی مرد و نه با حرف‌هایش تخمین زده و با چشم‌باز و انتخابی عاقلانه به شرایط او بله بگویید.

اگر بر اساس احساسات تصمیم گرفته‌اید
اگر می‌خواهید به كسی دل ببندید، به‌اندازه كافی برای خود دلیل و نشانه بیاورید كه فرد مناسبی را برای ازدواج انتخاب كرده‌اید. از هیچ نشانه‌ای بی‌دقت و فكر عبور نكنید و همه جوانب را به‌دقت بسنجید. برای تضمین خوشبختی و ماندگاری زندگی‌تان، بگذارید عقلتان بگوید و دلتان بشنود؛ بعد از اینکه با عقل، منطق و مشورت با افراد باتجربه ملاك‌های مهم را در فرد موردنظر بررسی کردید، سراغ دلتان بروید و فرد موردعلاقه‌تان را در آخر از فیلتر احساس و قلب خود بگذرانید.

اگر به بلوغ فكری و عقلی نرسیده‌اید
ازدواج بدون آمادگی عقلی، جسمی و عاطفی و همچنین در سنین پایین به دلیل نبود مهارت مدیریت بحران، كم‌تجربگی، ندانستن راه و روش همسرداری وزندگی خیلی زود به شكست می‌انجامد. کمک گرفتن از یک مشاور در این مرحله می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.